كل العآلم لهم وطنٌ يعيشون فيه إلا نحن .. لنا وطنٌ يعيش فينا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كل العآلم لهم وطنٌ يعيشون فيه إلا نحن .. لنا وطنٌ يعيش فينا

The Empire Where The Sun Never Sets As you Like

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
dodyonly
فى سنه تانيه
فى سنه تانيه
dodyonly

انثى القرد

شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Empty
مُساهمةموضوع: شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي   شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Icon_minitimeالسبت 27 يونيو 2009 - 6:31

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بنات وتماسيح الصيف جاي بحرارة وخلوبالكم من بشرتكم
هل تعانين من بشرة جافة، غير نضرة؟ هل تفقد بشرتك حيويتها مباشرة مما يضطرك إلى وضع الكريمات والمساحيق لإخفاء العيوب المتزايدة فيها؟ هل تعانين من ظهور بقع وكلف على البشرة بشكل مستمر؟ وبالطبع هل تريدين معرفة أسباب حدوث هذه المشاكل كلها؟

الأسباب متعددة، ولكننا أحيانا نتغاضى عنها أو نجهلها. ولكننا أمسكنا بالأعداء الست المسئولين عن كل هذه المشاكل، وسنستعرضها معك، بالطبع أنت وحدك قادرة على معرفة السبب المسئول عن مشكلتك، لذا بعد تحديده، ننصحك بالعناية أكثر ببشرتك، وتناول الكثير من الماء والفواكه الطازجة، وارتداء النظارات الشمسية الواقية، والكريمات الواقية خصوصا عند التعرض لأشعة الشمس.

1. التدخين. يسبب التدخين التجاعيد بطريقين: أولاً، يسبب انكماش الأوعية الدموية وبالتالي لا تحل البشرة على كمية كافية من الدم. مما يسبب تراجع كمية الأوكسجينِ في الجلد، وتراجع تكون الكولاجين. ثانيا، يتدخل التدخين في دفاعات الجلد الطبيعية ضد الجزئيات الحرة. كما يزيد التدخين من خطر الإصابة ببعض أمراض سرطان الجلد.

2. الإجهاد. بعض الأطباء يدعون للعلاج بالتحليل النفسي القصير الأمد للمساعدة في تخفيف آثار الإجهاد على الجلد.

3. القلق. يسبب القلق العديد من الآثار الجانبية على الجلد، مثل الإصابة بحب الشباب والاكزيما، وتساقط الشعر، والحكة، والعديد من الأمراض الجلدية الأخرى.

4. التغييرات الغذائية المفاجئة. إذا كنت لا تحصل على الأحماضِ الدهنية الكافية، فأن جلدك سوف يفقد بريقه ونضارته.

5. تناول كميات كبيرة من البروتين والفيتامينات، يسبب جفاف الجلد بالإضافة إلى مشاكل اخرى.

6. حروق الشمس. يعجل التعرض للشمس من ظهور التجاعيد، ويسبب ظهور البقع الداكنة، والأهم من ذلك يسبب أمراض سرطان الجلد.

تحياتي
اسير الظلام
مدير الموقع
مدير الموقع
اسير الظلام

شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Sb7an
ذكر عدد المساهمات : 2167
العمل : اى حاجه دايس فيها
المزاج : على طول مهيس وادام مهيس يبقا اكيد كويس

شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Empty
مُساهمةموضوع: رد: شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي   شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Icon_minitimeالسبت 27 يونيو 2009 - 9:16

شكرا جزيلا

وربنا يوفئك فى الامتحانات

https://shababnt.ahlamontada.net
عمده الرومانسى
كلام فى الحب
كلام فى الحب

ذكر التِنِّين
العمل : لا عب كونغفو طالب جامعى بحاسبات كفر الشيخ ومصمم جرافيك

مُساهمةموضوع: رد: شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي   شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Icon_minitimeالإثنين 29 يونيو 2009 - 1:23

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][size=29] تسلمى يا دودى الله عليكى
ربنا يسهلك امتحانك يارب وتمتعينى بس بلاش مصيف والنبى احنا اخوات وزمايل
[/size]
http://omdaphoto.99k.org/
dodyonly
فى سنه تانيه
فى سنه تانيه
dodyonly

انثى القرد

مُساهمةموضوع: رد: شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي   شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Icon_minitimeالإثنين 29 يونيو 2009 - 7:44

ههههههههههههههههههه يا مان الواحد اتخنق وطلع روحه والله في السنه الممله دي ولازم اتمتع شويه ولا ايه
جوبا الاسطورى
مشرف سابق
مشرف سابق
جوبا الاسطورى

ذكر الفأر

مُساهمةموضوع: رد: شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي   شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص              ادعولي Icon_minitimeالثلاثاء 30 يونيو 2009 - 1:15

يعنى ده اخر كلام واختاير الموضوع الجامد ده الخاص بالمصيف
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]ومشكووووووووووووووووووووور على الرد يا مان ومستنى اخر كلامك يا زميل

شوفو دودي هتعملكوا ايه انا مستنيه بس اما الامتحانات تخلص ادعولي
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شكرا لقلوب احببتنا ولن تخلص لنا
» عاوزه تعرفى اسم شريك حياتك قبل مايجى ...ادخلى مستنيه ايه
» تضحية ام شوفو شو سوت
» 10 خطوات لأسقبال نتيجة الامتحانات
» أستاذ حقوق بجامعة عين شمس يمارس الجنس مع الطالبات قبل تسليمهن أسئلة الامتحانات